Synsam – Modevisning i butik
Synsam presenterade en idé för oss om att filma och fotografera en modevisning i en av deras butiker, med syftet att använda materialet i TV-reklam, digitala annonser och butiksmaterial. Utifrån deras brief utvecklade vi konceptet och idéen vidare. Vi skapade ett visuellt koncept som definierade färgpalett, ljussättning, poser och andra visuella riktlinjer.
Resultatet blev en kampanj som syns i både TV och digitala kanaler, samt i butiker över hela Norden.
Bilder i förproduktionen genererades med hjälp av Ai för att visualisera konceptet.
Vi genomförde produktionen på plats i en av Synsams butiker, vilket innebar att vi behövde tänka kreativt och utnyttja de befintliga förutsättningarna. Vi byggde upp en scen som fångade känslan av våra moodboards och lyfte fram Synsams vision på ett riktigt bra sätt.
För att täcka hela Synsams produktsortiment filmade och fotograferade vi olika produktkategorier i varierande ljus, men alltid inom ramen för Synsams varumärkesidentitet.
Vi har jobbat med:
-
Synsams butiker kännetecknas av det orangea neonljuset. Detta är något vi plockade med in i butiken och på catwalken.
Vi använde färgat ljus i ett spektrum från gult till rött, med orange som central färg.
Solglasögon använder den röda färgen medan oftalmiska glasögon använder den gula.
Genom att modellerna har svarta eller mörka kläder läggs fokus på glasögonen. Färgen skapar en enhetlig look, men modellerna uppmuntrades att uttrycka sin personliga stil genom siluetter, material och liknande. -
Kampanjen lanseras på bred front i hela Norden. Vi skapar språkanpassningar för alla länder.
-
Produktionen innehöll även stillbilder. Dessa bilder har använts i butiksmaterial samt printannonser.
-
Ett flertal printanonnser för dagspress, både lokalt och nationellt.
-
Rörliga och stilla digitala annonser togs fram för ett flertal olika digitala kanaler, t.ex banners och social media.
-
Rörliga butiksskärmar till alla Synsams butiker. Samt printmaterial till alla butiker.