Peter Forsberg – Tidlösa bågar för alla tillfällen
När Peter Forsberg skapade sitt glasögonvarumärke i samarbete med Synsam behövdes en logotyp som speglade både hans personliga stil och kollektionens tidlösa design. Vi utvecklade det kreativa konceptet "tidlösa bågar för alla tillfällen" och använde det som grund för att skapa en modern och klassisk logotyp som fungerar i alla sammanhang – från annons till produkt.
För lanseringen av det nya glasögonvarumärket ansvarade vi för en studiofotografering som också tog avstamp från konceptet "tidlösa bågar för alla tillfällen”.
Vi fotade Peter i olika stilar och på väg till olika situationer för att visa hur glasögonen passar perfekt oavsett sammanhang.
Vi har jobbat med:
-
Vi utvecklade det kreativa konceptet "tidlösa bågar för alla tillfällen" och använde det som grund för att skapa en modern och klassisk logotyp som fungerar i alla sammanhang – från annons till produkt.
-
Logotypen är noga utformad och designad för att ge ett tidlöst uttryck men med moderna detaljer. På grund av sin enkelhet och tydlighet fungerar logotypen lika bra i stort format som en annons som i sitt minsta format på produkten.
-
Produktionen innehöll även stillbilder. Dessa bilder har använts i butiksmaterial samt printannonser.
-
Ett flertal printanonnser för dagspress, både lokalt och nationellt.
-
Rörliga och stilla digitala annonser togs fram för ett fertal olika digitala kanaler, t.ex banners och social media.
-
Rörliga butiksskärmar till alla Synsams butiker. Samt printmaterial till alla butiker.