
Fellepini & Oscar Eide – Nya goggles kollektioner
Inför vintersäsongen skapade vi en lanseringskampanj för Fellepinis och Oscar Eides nya goggles-kollektioner i vår fotostudio. Syftet var att tydligt lyfta fram produkternas unika fördelar och skapa en kampanj som kommunicerade vinter, med ett tydligt produktfokus.
För att tydligt illustrera produkternas mångsidighet byggde vi kampanjen på att lyfta olika väderförhållanden, så som snöfall, dimma och strålande sol. På så sätt kunde vi visa hur produkterna presterar i skiftande klimat.
Genom att producera materialet i vår egen fotostudio kunde vi säkerställa hög kvalitet, snabb anpassning och en konsekvent uttryck i alla kanaler.
Resultatet blev ett starkt varumärkesbyggande innehåll som tydligt kommunicerade kollektionernas fördelar och skapade engagemang hos målgruppen.
Vi har jobbat med:
-
Vi utvecklade ett visuellt koncept “Väderspektrum” som låg till grund för fotografering och film.
För att tydligt illustrera produkternas mångsidighet byggde vi kampanjen på att lyfta olika väderförhållanden, så som snöfall, dimma och strålande sol. På så sätt kunde vi visa hur produkterna presterar i skiftande klimat. -
Produktionen innehöll både stillbilder och rörliga bilder.
Stillbilderna har använts i Synsams flagship store vid Hötorget, på flygplatsen i Åre/Östersund samt på goggles-ställ i hela Norden.
Det rörliga materialet har nyttjats i en bred e-handelskampanj, på butiksskärmar och i digitala kampanjer för sociala medier och banners i hela Norden.
-
Butiksskärmar och printmaterial har producerats för Synsams butiker i hela Norden.
Även ett goggles-ställ med foton från lanseringskampanjen togs fram i utvalda butiker.
-
Rörliga och stilla digitala annonser togs fram för ett fertal olika digitala kanaler, t.ex banners och social media.