Black Month 2025
Under Black Month genomförde vi en nordisk kampanj för Synsam med bred synlighet i TV, digitala kanaler och print.
Målet var att tydligt lyfta fram Black Month och samtidigt sticka ut från det traditionellt svartvita kampanjmaterialet som präglar perioden. Synsams orangea signaturfärg blev en central del i att skapa en stark varumärkeskoppling och ett unikt visuellt uttryck som fångade uppmärksamheten.
Genom att producera materialet i vår egen fotostudio kunde vi säkerställa hög kvalitet, snabb anpassning och en konsekvent uttryck i alla kanaler.
Vi har jobbat med:
-
Vi utvecklade ett visuellt koncept som låg till grund för fotografering och film. Förutom att det skulle vara mörkt så ville vi ge känslan av att få en “sneak peek” av erbjudande och sortiment.
-
Produktionen innehöll både stillbilder och rörliga bilder.
-
Ett flertal printanonnser för dagspress.
-
Rörliga och stilla digitala annonser togs fram för ett fertal olika digitala kanaler, t.ex banners och social media.
-
Kampanjen lanserades på bred front i hela Norden. Kampanjen gick även som TVC i Finland.